Welcome Guest! To enable all features please try to register or login.
decoraciones
Cyan245
#1 Posted : Monday, December 27, 2021 6:33:55 AM(UTC)

Rank: Novice Forum Member

Joined: 3/24/2012(UTC)
Posts: 4
Hola soy nuevo en el foro ,pero me ha intrigado por saber si podéis ayudarme o aportarme alguna sugerencia al respecto,
en los años que llevo en el juego siempre me he fijado que hay unas texturas como mapas de muebles, que las aplicas directamente
sobre el soporte indicado, y la figura adopta esa textura en su contorno, o sea un sofá por ejemplo para cambiarle el color
se aplica la solicitada y cambia por completo el conjunto.
Mi pregunta es como puedo hacer esos tipos de modificaciones o planos, si hay algún tutorial o si por el contrario
es de alguna forma en concreto
gracias
1 user thanked Cyan245 for this useful post.
Treas_BBLic_DRMC on 12/27/2021(UTC)
Jazzbabe
#2 Posted : Monday, December 27, 2021 7:01:39 AM(UTC)

Rank: Seasoned Forum Member

Joined: 5/23/2013(UTC)
Posts: 607
Medals:
Cyan245;1684588 wrote:
Hola soy nuevo en el foro ,pero me ha intrigado por saber si podéis ayudarme o aportarme alguna sugerencia al respecto,
en los años que llevo en el juego siempre me he fijado que hay unas texturas como mapas de muebles, que las aplicas directamente
sobre el soporte indicado, y la figura adopta esa textura en su contorno, o sea un sofá por ejemplo para cambiarle el color
se aplica la solicitada y cambia por completo el conjunto.
Mi pregunta es como puedo hacer esos tipos de modificaciones o planos, si hay algún tutorial o si por el contrario
es de alguna forma en concreto
gracias


translated

Hello, I am new to the forum, but I was intrigued to know if you can help me or give me any suggestions in this regard,
In the years that I have been in the game I have always noticed that there are some textures such as furniture maps, that you apply them directly
on the indicated support, and the figure adopts that texture in its outline, that is, a sofa for example to change the color
the requested one is applied and the set completely changes.
My question is how I can make those types of modifications or plans, if there is a tutorial or if on the contrary
it is somehow concrete
Thank you

1 user thanked Jazzbabe for this useful post.
Treas_BBLic_DRMC on 12/27/2021(UTC)
Viegoth
#3 Posted : Monday, December 27, 2021 8:00:56 AM(UTC)

Rank: Veteran Forum Member

Joined: 10/9/2009(UTC)
Posts: 2,358
Medals:
Cyan245;1684588 wrote:
Hola soy nuevo en el foro ,pero me ha intrigado por saber si podéis ayudarme o aportarme alguna sugerencia al respecto,
en los años que llevo en el juego siempre me he fijado que hay unas texturas como mapas de muebles, que las aplicas directamente
sobre el soporte indicado, y la figura adopta esa textura en su contorno, o sea un sofá por ejemplo para cambiarle el color
se aplica la solicitada y cambia por completo el conjunto.
Mi pregunta es como puedo hacer esos tipos de modificaciones o planos, si hay algún tutorial o si por el contrario
es de alguna forma en concreto
gracias


Cyan,

What you are asking about is what is referred to as "prop texture maps" or just "prop maps". This is nothing more than a template texture which indicate the areas of the texture image that appear on the prop, and often where each section of the image appears over each part of the prop.

If you wanted to create your own texture, you would find the template(prop map) image for your prop, and then paint, draw or apply your own texture over the areas of that template. Then you would only need to upload the new image to a hosting site (ie. UtherBucket) and apply the URL for it to your prop.

I think most people have come to rely on sites like The Wraith's prop map site as a convenient source for most prop maps.

Enjoy.

Quote:
Cyan,

Lo que está preguntando es lo que se conoce como "mapas de textura de utilería" o simplemente "mapas de utilería". Esto no es más que una textura de plantilla que indica las áreas de la imagen de textura que aparecen en el accesorio y, a menudo, donde aparece cada sección de la imagen sobre cada parte del accesorio.

Si desea crear su propia textura, debe buscar la imagen de la plantilla (mapa de accesorios) para su accesorio y luego pintar, dibujar o aplicar su propia textura sobre las áreas de esa plantilla. Luego, solo necesitaría cargar la nueva imagen en un sitio de alojamiento (es decir, UtherBucket) y aplicar la URL a su accesorio.

Creo que la mayoría de la gente ha llegado a confiar en sitios como el sitio de mapas de utilería de The Wraith como una fuente conveniente para la mayoría de los mapas de utilería.

Disfrutar.


"The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results." - Albert Einstein

VC Designs (Viegoth Customs)

Profile Message

-
2 users thanked Viegoth for this useful post.
Never_Lost on 12/27/2021(UTC), Treas_BBLic_DRMC on 12/27/2021(UTC)
Cyan245
#4 Posted : Monday, December 27, 2021 9:42:20 AM(UTC)

Rank: Novice Forum Member

Joined: 3/24/2012(UTC)
Posts: 4
gracias por la información
Applause Applause Applause Applause Applause Applause
1 user thanked Cyan245 for this useful post.
Treas_BBLic_DRMC on 12/27/2021(UTC)
Users browsing this topic
Guest (2)
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.

Clean Slate theme by Jaben Cargman (Tiny Gecko)
Powered by YAF | YAF © 2003-2010, Yet Another Forum.NET
This page was generated in 0.173 seconds.
TC-IIS-7
18.216.171.107